Ed Pierson oli üks neljast inimesest, kes andis kolmapäeval tunnistusi USA senati alalise uurimiskomisjoni ees. Pierson oli Boeingi 737 tehases vanemjuht ja jäi pensionile 2018. aastal, enne esimest Max 8 lennuõnnetust.

Piersoni kolmapäevane tunnistus sisaldas olulist uut infot Alaska Airlinesi õnnetuse uurimise kohta. „Ma ei hakka seda ilustama, see on kuritegelik kinnimätsimine,“ ütles ta.

Pärast seda, kui lennukil 737 Max 9 kukkus keset lendu ära seinapaneel - jättes lennuki keresse augu -, teatas riiklik transpordiohutuse amet, et selle kinnitamiseks mõeldud kruvid olid puudu.

Ameerika Ühendriikide riiklik transporditurvalisuse ameti sõnul olid Boeingi tehases ukse parandamiseks need kruvid eemaldatud, kuid lennukitootja väitel uurijatele ei ole dokumente selle töö tõendamiseks.

Kuid Pierson kinnitas kolmapäeval, et dokumendid on olemas. „Ma tean seda, sest ma isiklikult edastasin need FBI-le,“ sõnas ta.

Parlamendiliikme Ron Johnsoni küsimustele vastates täpsustas Pierson, et talle saatis dokumendid ukse parandamise tööga seotud vilepuhuja.

„Viimase paari kuu jooksul on räägitud, et mingeid dokumente ei ole, ja see pole ilmselgelt nii,“ lisas Pierson. „See on olnud kättesaadav juba mitu kuud.“

Föderaalne Juurdlusbüroo (FBI) uurib, kas Boeingi vastu tuleks esitada kriminaalsüüdistus. Alaska Airlinesi lennu reisijatele saadeti FBI-st kirjad, milles öeldakse, et nad võivad olla kuriteo ohvrid.

Markets Insideri andmetel on lennukitootja aktsia alates aasta algusest langenud kolmandiku võrra.